Supportsenter

Artikler: Alle kategorier

ingen resultater ble funnet

OFTE STILTE SPØRSMÅL (FAQ): Alle kategorier

Bestiller maskinen stifter automatisk?
Nei – Maskinene bestiller ikke stifter automatisk.
Mangler du stifter, kan du skriv til oss på e-post: Servicesenter@konicaminolta.no – så bestiller vi det.
Inkluder alltid et serienummer, så vi vet hvor stiftene skal sendes.
 
Hvordan bestiller jeg en tekniker til at kigge på min printer?
  1. Finn maskinen under «Mine Produkter» eller trykk på «Serviceordre» à «Opprett et nytt serviceanrop for maskinen»
  2. Søk etter maskintype, serie-, referanse- eller by og marker maskinen.
  3. Velg nå, om det er en feilkode og trykk på «Neste». Hvis ikke velg «Nei, koden er ikke synlig»
  4. Velg deretter problemkategori (eksempelvis papirstopp), samt en detaljert beskrivelse av problemet.
  5. Til slutt kan du nå velge en kontaktperson, som tekniker kan kontakte om det
Hvordan sjekker jeg om en toner har blitt sendt til maskinen?
Start med å finne den spesifikke maskinen ved å klikke på:
«Mine produkter» à» Maskiner» også velge riktige maskin.
 
Hvis det står «Ja» i kolonnen for «OPS» og du ikke har mottatt noen toner, kan du trykke på utstyrsnummeret og deretter bla ned til «Nylige rekvisita bestillinger» - Her kan du kontrollere om en ordre passer til den eller de forbruksvarer som mangler.
 
Hvorfor bestiller ikke maskinen min automatisk? Det står følgende klistermerke på den: ”Jeg bestiller toner selv – CS Remote Care”
Det kan forekomme at maskinene har mistet nettverkforbindelsen, selvom klistremerket sitter på maskinen og at en tekniker derfor må komme og ta en titt på den.
Du kan kontrollere om maskinen er satt opp ved å gå til:
«Mine produkter» à «Maskiner», skriv så serienummeret eller utstyrsnummeret inn og trykk på maskinen
 
Står det «Ja» i kolonnen for «Remote Care», så bestiller maskinen selv.
Hvis den er under ca. 8% og det ikke er bestilt noe, kontakt oss så sjekker vi det opp.
 
Hvorfor kan jeg ikke manuelt bestille tonere til maskinen min?
Hvis du har en Bizhub-model og den er satt opp til å bestille rekvisita automatisk (OPS), kan du ikke lage en manuell bestilling. Systemet vil håndtere det selv.
Er det en Brother eller Lexmark, kan du sende en e-post til: Servicesenter@konicaminolta.no
 
Maskinen har byttet lokasjon. Hvem skriver jeg til for at rekvisita fortsatt blir sendt til riktig adresse?

Hvis maskinen er flyttet, skal du skrive en e-post til servicedesken på:
Servicesenter@konicaminolta.no

Ønsker du å flytte maskinen kan du gjøre det via portalen.
Gå til "Maskiner" og velg skriveren du vil flytte.
Velg deretter "Relokasjon" og følg prosessen.

Mottar du en beskjed når rekvisita eller serviceoppdrag er bestilt?
Ja det kan du!
Trykk på den lille personen øverst i høyre hjørnet også på «Meldinger/varsler»
Her er det mulig å konfigurere meldinger/varsler, så du får beskjed når det eksempelvis opprettes ordre på rekvisita eller serviceoppdrag.
 

Kontaktskjema